čtvrtek 27. října 2016

Kdo je můj Cornelius?

Při listováním v poznámkách jsem narazil na podněty, které žel nevím, kde jsem slyšel, četl či kdo ví. Prvním je upozornění na zajímavost, že víra, která je nám v Novém zákoně předkládána jako vzor, je víra pohanů, ba římských vojáků: 1) Ježíš, setník, jehož sluha je nemocen. 2) Setník pod křížem. 3) Cornelius, taktéž římský voják. Je zajímavé uvažovat nad tím, jako to, že římský voják má sklon věřit v jednoho Boha a to takovým způsobem, že i Židům, členům starozákonní církve, je dán za příklad.
Druhým podnětem, vyjádřeným už v pojmenování článku, je otázka, ke komu jsem poslán? Ke Corneliovi poslal Bůh anděly a jak víme, tak "angelos" neznamená člověk s křídly, ale posel. Prostě přišli tři poslové a naplnili tzv. velké poslání ze závěru např. Matoušova evangelia: jděte a získávejte učedníky. Díky tomu mi připadá legitimní otázka: kdo je můj Cornelius? 

Žádné komentáře: