čtvrtek 11. prosince 2014

Adventní zubař

Říká se, že vánoce jsou čas splněných přání. Mým snem bývalo, že budu mít zdravý přirozený chrup, aniž se o něj budu starat. Jednou, dvakrát za rok dojdu do servisu, tam mi ho dají do pořádku, ba pochválí mě, jak mi to pěkně kouše.


Jenže nikdy tomu tak nebylo. I přesto jsem očekával, že když mi před lety zubař zbudoval korunku, tak se o zub uvnitř ní už nemusím bát, natož starat. Nikdy mi to moc nešlapalo v partě s kartáčkem. Avšak po té příhodě jsem se přemohl, obnovil jsem s ním vztah, neboť korunková krize nebyla něco, co bych chtěl opakovat na dalších zubech.


Stále mohu říci, že nemusím. A to i přesto, že náš přátelství s kartáčkem ochladlo. Žádný další zub nepotřebuje korunku, jen ten, který ji už má, chytil zase kaz. Jakmile jsem to zjistil, obnovil jsem vztah s kartáčkem, ba prohloupil, ale bylo pozdě. Musel jsem opět k zubaři. Starou korunku sundal za použití vrtačky, majzlíku a kladívka. Divil jsem se, že mi v puse po tom kamenickém výkonu ještě něco zůstalo. O pár hodin později jsem si byl jist, že chrup stále mám, neboť bolel i přes pojídání brufenu jako lentilek.


Kristův příchod je podobný. Zaslibuje spásu, říká nám, že můžeme žít s ním. My horlivě kýveme a nějaký čas, co máme v živé paměti bolest z hříchu, se Jeho rad držíme. S odstupem času ale někdy náš vztah ochladne a my, nějaká naše část, se opět nakazíme hříchem. Občas se honem začneme snažit žít, jak myslíme, že se má v naději, že hřích zaženeme. Ale je pozdě, zub už je chycený a nezbývá nic jiného, než bolestivá návštěva lékaře.


Přeji vám, aby advent, vánoce byly časem splněných přání, předně však časem uzdravení, obnovení. Jestli potřebujete nějaký hřích vytrhnout, odvrtat, vězte, že Kristus přišel a ordinuje zdarma.

Žádné komentáře: